Cilt Bakımı


Hayat tarzı, sağlığınızın nasıl olacağını ve yaşamınızı ne kadar iyi ve uzun yaşayacağınızı belirten en önemli göstergelerden biridir. Öyleyse tek yapmamız gereken, daha sağlıklı ve daha iyi bir yaşam için hayat tarzımızı değiştirmeye başlamak. 

Hayatınızı Sağlıklı Yaşayın



ÇILGIN YİRMİLER

Spor:

Kasların gelişmesini ve fazla kalorileri yakmayı sağlayacak boks, koşu, aerobik, ağırlık kaldırma gibi hareketli sporlar, uygun egzersiz türleri arasındadır. 

Beslenme:
Bu yaşlardaki kişiler ne yediklerinin pek de farkında değildir. Yemek seçimlerinize daha çok dikkat etmeniz gerekir. Seçtiğiniz yemekler sağlıklı olmalıdır. Yedikleriniz aynı zamanda besleyici ve dengeli porsiyonlarda da olmalıdır.

Aktivite:  
Beden ve zihnin dinlenip rahatlamasına izin verilmelidir. Kitap okuma, enstrümantal müzik dinleme, meditasyon ve bahçeyle ilgilenme gibi hafif aktiviteler önerilir. 

GÜÇLÜ OTUZLAR

Spor:

Bu yaştaki kişiler genellikle baskı ve stres altındadır. kalorileri yakmaya yardımcı olacak yoğun egzersizler ve esneme egzersizleri önerilir. Hafif koşu, bisiklet sürme, aletli spor, pilates ve yoga örnek olarak verilebilir.
 
Beslenme:

Yediklerinize ve bunların besleyici olmalarına son derece dikkat etmek zorundasınız. Kilo almanıza ve hastalanmanıza yol açabileceği için yağlı ve karbonhidratlı yiyecekler tüketilmemeli ya da olabildiğince azaltılmalıdır. Tatlılar, yağlı yiyecekler ve kızartmalar daha az tüketilmelidir. Genellikle taze sebzeleri tercih etmeniz ve yağsız et, bakliyat, tofu ve taze süt gibi az yağlı ve protein açısından zengin gıdalar tüketmeniz önerilir. 

Aktivite:
Vücut masajı ve spa gibi hafif aktiviteler rahatlamanıza ve tazelenmenize yardımcı olacaktır. Aynı zamanda cildiniz de genç ve sağlıklı görünecektir. Vücut masajı kan dolaşımını harekete geçirmenin temelidir. Boş vakitlerinizde tempolu egzersizlerin ardından buhar odasına ya da saunaya girmeyi deneyebilirsiniz. Böylece gergin kaslarınız rahatlayacak, daha derin ve daha iyi bir uyku çekebileceksiniz. 

AKIP GİDEN KIRKLAR

Spor:

Kırklı yaşlarda daha kolay yorulup, daha fazla ağrı problemi yaşayabiliriz. Diz problemleri de hayatımızda yer edinmeye başlayabilir. Bu yaşlarda yapılabilecek en uygun spor, özellikle vücuda ağırlık vermeyecek ve vücudu destekleyecek yüzme ve su egzersizi gibi sporlardır. Öte yandan, her gün 30 dakika kol açma ya da hafif esneme egzersizi gibi basit vücut hareketleri ve Taichi gibi yavaş egzersizleri de tercih edebilirsiniz. 

Beslenme:
Kırklı yaşlarda sindirim sistemimiz ve metabolizmamız yavaşlamaya başlar. Dolayısıyla yemek seçimlerinize daha çok dikkat etmeniz gerekir. Özellikle severek yediğiniz dana ve domuz gibi kırmızı et ürünleri yerine balık ya da yağsız tavuk tercih etmeniz daha faydalı olacaktır. Her öğünde daha fazla sebze ve tam buğday tüketilmelidir. 

Aktivite:
Boş zamanlarınızda yeni yemek tarifleri deneme, salon dansları, çiçek aranjmanı, yapboz ve bulmaca gibi yeni aktiviteler denemeniz önerilir. Çapraz bulmaca, satranç, Candy Crush ya da Line Pop kulağa çok çocuk işi gibi gelse de, bunlar beyin ve gözler için oldukça faydalı oyunlar.