Cilt Bakımı


İyi beslenmenin fiziksel ve ruhsal sağlık için iyi bir başlangıcı olduğunu anlatmaya gerek yoktur. Bu yüzden ne yiyeceğinize karar vermeden önce, sadece sağlığınız için iyi olup olmadığından emin olun. 

Süper Yiyecekler, Süper Güç! Sağlığınız İçin Süper Yiyecekler



İyi beslenmenin fiziksel ve ruhsal sağlık için iyi bir başlangıcı olduğunu anlatmaya gerek yoktur. Bu yüzden ne yiyeceğinize karar vermeden önce, sadece sağlığınız için iyi olup olmadığından emin olun. Tabii ki, herkes taze meyve ve sebzeler ve temiz içme suyunun sağlığınız için mükemmel bir seçim olduğunu bilir. Ayrıca, tavsiye etmeyi istediğimiz pek çok çeşit süper yiyecek var. Çok fazla enerjiye gerek duyduğunuz günlerde, süper yiyecekler sağlığınızı destekler ve size daha fazla enerji sağlayacaktır. Ek olarak, vücudunuzda aşırı kalori birikmesinden kaçınırsınız. Öyleyse; sağlığınız için süper iyi olan yiyeceklerin listesini görelim.

1. YABAN MERSİNİ
Tatlı ve ekşi türdeki yaban mersini meyveleri her zaman yediğimiz hemen hemen her şeyle iyi gider ve hafıza problemleri olan insanlar için çok yararlıdır. Yaban mersini içinde bulabileceğiniz flavonoidler, beynin bellek taşıyan hücrelerini oksidasyonun ve inflamasyonun zararlı etkilerinden koruyarak hafıza fonksiyonunu korumaya yardımcı olur. Yaban mersini ayrıca cildinizdeki su miktarını koruyan ve vücudun diğer hücreleri için faydalı olan yüksek bir su içeriğine sahiptir.

2. SARDALYA

Sardalya denizde bol bulunur ancak somon gibi omega-3 yağları açısından yüksek olmasına rağmen çok da iyi bilinen bir süper yiyecek değildir. Protein, kalsiyum vb. doludur. Fiyatı da uygundur. Sardalya türü denizlerde çok miktarda bulunduğundan, fazla tüketilmesinin ekosistemde değişiklik yapacağı endişesine gerek yoktur.

3. ISPANAK
Temel Reis yaptığı şeyde haklı! Ispanak yemek zinde ve sağlıklı kalmanıza neden olur ve büyük denizcinin yalan söylemediği bilimsel olarak kanıtlamıştır. Ispanak gözleriniz için güneş kremi gibi olan zeaksantin-duo ve lutein yanı sıra antioksidan, C vitamini, beta-karoten bakımından zengindir. Ispanak ayrıca kemik sağlığı için faydalı K vitamini sağlar. Üstelik saçınızı sağlıklı tutan demir kaynağıdır.

4. ANTEP FISTIĞI
Sevdiğimiz nefis fındık türlerinden biri de antep fıstığıdır. Antep fıstığı sağlığınız için iyi olan protein, lif ve doymamış yağ asitleri bakımından büyük bir kaynaktır. Antep fıstığı, LDL kolesterolünü düşürmeye yardımcı olur, kalp sağlığı destekler ve düşük kalorili fındıklardan biri olarak kilo kaybı planınızda yararlıdır.

5. BİTTER ÇİKOLATA
Çikolata severler, sevinin! Bitter çikolata (ilave şeker, yağ, tereyağı, vb. olmayan gerçek bitter çikolata) sağlıklı bir ürün. Bitter çikolatada bulunan doğal ham kakao veya kakao, acı-tatlı tadı verir ve sağlığınız için faydalarla doludur. Bitter çikolata antioksidan bakımından da zengindir. Kan basıncı düşürmeye yardımcı olur, kan akışınızı artırır ve hatta ruh halinizi iyileştirir. Sadece, bir ons içinde 150 kalori bulunduğundan bitter çikolata porsiyonlarınızı kontrol ettiğinizden emin olun.

6. KIRMIZI DOLMALIK BİBER
Çoğumuz için kırmızı dolmalık biberlerin tadı ama iyi olmayabilir ama onlar sağlığınız için süper iyi olduklarından denemek isteyebilirsiniz. Kırmızı dolmalık biber, artrit ve enfeksiyonları önlemeye yardımcı C vitamini ve antioksidanlar açısından çok zengindir. Kırmızı dolmalık biber ayrıca gözlerinizi sağlıklı tutmaya yardımcı beta-karoten ve likopen içerir.

7. FASULYE
Eğer diyet yapıyorsanız, fasulye sizi tok tutmaya yardımcı protein ve lifler bakımından zengin oldukları için mükemmel bir seçimdir. Fasulye içindeki protein ve lif, kan şekeri seviyesini düşürür ve ruh halinizi dengeler. Ayrıca, fasulyede magnezyum ve potasyum bulunur, içeriğindeki besleyiciler kan basıncı düşürmek ve kalp ve kan damarlarının sağlığını korumak için birlikte çalışmaktadır.

8. BAL KABAĞI
Bu, sarı/turuncu bitkide özellikle beta-karoten ve potasyum içerin besinler bulunmaktadır. İki ana antioksidan, artrit riskini düşürmeye, kan basıncını azaltmaya ve kemikleri, gözleri ve cildi sağlıklı tutmaya yardımcı oluşturur.

9. YOSUN
Çocukluktan bu yana bir şey atıştırmayı hep sevmişizdir. Tuzlu tadıyla denizde yetişen bu sebze, ani kalp krizleri, felç ve vazokonstriksiyonu önleyebilen Omega-3 yağ asitleri bakımından zengin bir kaynaktır. Yosun, aynı zamanda, örneğin kalsiyum, magnezyum, demir, potasyum, iyot ve çinko gibi önemli mineraller ile doludur. Ne kadar çok yosun yerseniz o kadar sağlıklı olacağınızı söyleyebiliriz.

10. CHIA TOHUMLARI
Chia tohumları şu anda popüler bir sağlıklı yiyecektir. Besin açısından zengin bu tohumlar omega-3 yağ asitleri, lif ve kalsiyum içermektedir. Gevrek bir dokuya sahiptir. Çıtır şekerli fındık yemek yerine, size chia tohumlarından yemenizi öneririz. Chia tohumları beyniniz için faydalı olan sağlıklı yağların çoğunluğunu içerdiğinden kilo yapmadan, yüksek enerji verir. Yulaf ezmesi veya soya sütü ile kahvaltıda deneyin. Süper sağlıklı ve lezzetlidir.