background image
Alışveriş Sepetim
Code Of Conduct

 ASW GRUP TEDARİKÇİ DAVRANIŞ KURALLARI

 

AMAÇ VE KAPSAM

Bu Davranış Kuralları ("Kurallar"), A.S. Watson Grup şirketlerinden herhangi birine ("Grup") mal ve hizmet tedarik eden veya sağlayan tüm tedarikçiler, danışmanlar ve karşı taraflar ("Tedarikçi") için minimum standartları belirlemektedir. İşbu davranış kuralları, dürüst ve etik davranışı teşvik etmek ile müşterilerle, tedarikçilerle, meslektaşlarla ve paydaşlarla olan tüm etkileşimlerde güveni, adil muameleyi ve doğruluğu desteklemek için tasarlanmıştır.

Grup, faaliyetlerini yürütürken uygulanacak tüm kanunlara, yönetmeliklere, ulusal ve uluslararası sözleşmelere uymayı ve etik davranış, sosyal sorumluluk, modern kölelik, sorumlu operasyonlar ve çevre koruma alanlarında en iyi uygulamaları benimsemeyi taahhüt etmektedir. Grup, Tedarikçilerinin de aynısını yapmasını ve bu Kurallarda belirtilen ilkelere saygı göstermesini ve kendi tedarikçilerinin ve alt yüklenicilerinin de aynısını yapmasını sağlamasını zorunlu kılmaktadır. Bu Kurallarda Tedarikçiye yapılan atıflar, Tedarikçinin kendi tedarikçilerini ve alt yüklenicilerini de kapsamaktadır.

Kurallar, 5 temel politika alanını içermektedir:

1.         Etik Davranış;

2.         Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele;

3.         BSCI Davranış Kurallarına ve Mekong Club İş Taahhüdüne Bağlılık;

4.         Sürdürülebilirlik; ve

5.         Sosyal Medya ve Kamuoyu Açıklamaları.

 

KURALLARA UYULMAMASI       

Tedarikçinin bu Kurallara uymaması, Grubun iş ilişkisini gözden geçirmesine neden olabilir. Grup, bu Kurallara uyulmadığına veya uyulmayacağına inanırsa, herhangi bir ilişkiyi başlatmayı veya sürdürmeyi reddedebilir. Bir Tedarikçinin alt yüklenicisi veya Tedarikçinin kendi tedarikçileri tarafından bu Kurallara uyulmaması, Tedarikçi tarafından uyulmadığı şeklinde değerlendirilecektir.

Bu Kurallar kapsamında herhangi bir uyumsuz durumu bildirmek isterseniz, Gruptaki olağan iş irtibat kişinizle iletişime geçebilirsiniz. Ya da report@chk.com.hkadresinden veya 48/F, Cheung Kong Centre, 2 Queen's Road Central, Hong Kong adresinden Genel Müdür, GMS, CKHH ile iletişime geçebilirsiniz.

 

1.         ETİK DAVRANIŞ

Çalışanlarla, müşterilerle, tedarikçilerle, rakiplerle ve devlet kurumlarıyla adil, dürüst ve doğru bir şekilde ilişki kurmak Grubun ilke ve değerlerinin temelini oluşturmaktadır. Grup, Tedarikçilerinin işlerini yürütürken en üst düzeyde dürüstlükle hareket etmelerini zorunlu kılmaktadır.

 

1.1       Gizlilik

Grubun Tedarikçileri, Grup ile aralarındaki iş ilişkisi sırasında edindikleri ticari açıdan hassas bilgilerin (finansal veriler, satış verileri, pazarlama ve stratejik planlar gibi) ve kamuya açık olmayan diğer bilgilerin gizliliğini korumak için gerekli tüm önlemleri almalıdır. Bu bilgiler gizlidir ve Tedarikçiler şunları yapmamalıdır:

• Grup dışındaki herhangi birine açıklamak (hukukun gerektirdiği veya Grup tarafından önceden açıkça kararlaştırılan durumlar haricinde);

•  kişisel veya finansal kazanç için veya Grup ile rekabet etmek için kullanmak;

•  bilgi suistimali faaliyetlerinde bulunmak için kullanmak.

 

1.2       Doğru ve Dürüst Raporlama

Grup, Tedarikçilerinden kendisine sağlanan mal ve hizmetler, üretim yöntemleri, kullanılan kaynaklar veya üretim tesisleri, ürünlerin (ve içeriklerinin) izlenebilirliği, ürünlerin etiketlenmesi ve açıklamaları hakkında dürüst ve doğru bilgi sağlamalarını zorunlu kılmaktadır. Tedarikçiler, Gruba yanıltıcı beyanlarda bulunmamalıdır.

 

1.3       Çıkar Çatışması

Grup, Tedarikçilerinin, kendi çıkarları ile Grubun çıkarları arasında çatışma yaratan durumların ortaya çıkmasını önlemek için her türlü çabayı göstermelerini zorunlu kılmaktadır.

 

1.4       Grup Fikri Mülkiyet Hakları

Grup, Tedarikçilerinden Grubun kaynaklarını ve varlıklarını, özellikle de fikri mülkiyet haklarını korumak için gerekli tüm önlemleri almalarını zorunlu kılmaktadır ve sahtecilikle aşağıdaki yollarla mücadele etmeyi taahhüt etmektedir:

• kolluk kuvvetleri ve fikri mülkiyet idari departmanları ile işbirliği yapmak;

• tedarikçilerinin, kendisi veya kolluk kuvvetleri tarafından veya Grup tarafından yönlendirildiği şekilde ele geçirilen tüm sahte ürünleri imha etmelerini istemek gibi önleyici tedbirler almak.

 

1.5       Veri Gizliliği

Grup, Grup çalışanlarının, müşterilerinin ve diğer paydaşlarının gizlilik haklarına saygı duymaktadır. Grup, Tedarikçilerinin kişisel verilerin korunmasına ilişkin uygulanacak tüm kanun ve yönetmeliklere uymalarını, kendilerine emanet edilen tüm kişisel verileri korumalarını ve bu tür kişisel verilerin yetkisiz veya hukuka aykırı olarak açıklanmasına karşı korunmasını sağlamak için donanım ve yazılım sistemleri için uygun güvenlik tedbirleri dahil olmak üzere gerekli teknik ve idari tedbirleri uygulamalarını zorunlu kılmaktadır.

 

1.6       Adil Şekilde Rekabet 

Grubun müşterileri, tedarikçileri ve paydaşları bizden adil ve bağımsız bir şekilde rekabet etmemizi ve adil rekabeti teşvik etmemizi beklemektedir. Buna göre, Tedarikçiler fiyat sabitleme, pazar paylaşımı, ihaleye fesat karıştırma, üretim kısıtlaması, grup boykotu, bilgi paylaşımı ve/veya rekabeti azaltmak için hakim durumunun kötüye kullanılması gibi rekabete aykırı uygulamalarda bulunmamalıdır.

 

1.7       Suç gelirleri ve ticari kısıtlamalar

Grup, Tedarikçilerinden kara para aklamayı önleme, ticari kısıtlamaları ihracat kontrolü ve yaptırım uygulanan ülkeler, şirketler ve bireylerle iş yapmama ile ilgili uluslararası kabul görmüş ilkelere uymaları için tüm makul önlemleri almalarını zorunlu kılmaktadır. 

 

 

2.         RÜŞVET VE YOLSUZLUKLA MÜCADELE

 

2.1       Her çeşit yolsuzluk ve rüşvetin yasaklanması

Grup, her çeşit rüşvet veya yolsuzluğu katı bir şekilde yasaklayan sıfır tolerans politikası uygulamaktadır. Grup, Tedarikçilerinden rüşvet, yolsuzluk veya nüfuz ticareti konusunda aynı politikayı benimsemelerini ve ticari faaliyetlerinde doğrudan veya dolaylı olarak herhangi bir yolsuzluk, rüşvet veya nüfuz ticaretini önlemek, tespit etmek ve yaptırım uygulamak için uygun önlemleri almalarını zorunlu kılmaktadır. Grup, adil ve şeffaf satın alma uygulamalarını teşvik etmektedir ve rüşvet ödediği ve/veya yolsuzluk faaliyetlerinde bulunduğu bilinen Tedarikçilerle iş yapmamaktadır ve Tedarikçilerinin de aynı yaklaşımı benimsemesini istemektedir.

 

2.2       İş Nezaketleri

Grup, mütevazı hediyeler, eğlence, ağırlama veya diğer iş nezaketlerinin alınıp verilmesinin belirli bölgelerde diğer taraflarla ilişki kurmanın önemli bir parçası olduğunu kabul etmektedir. Ancak, bir iş ilişkisini haksız şekilde etkilediği düşünülebilecek herhangi bir iş nezaketinden kaçınılmalıdır.

 

3.         BSCI DAVRANIŞ KURALLARI VE MEKONG CLUB MODERN KÖLELİK İŞ TAAHHÜDÜ

Grup, BSCI Davranış Kuralları'nda belirtilen ilkelere uymayı taahhüt etmektedir ve modern köleliğe karşı Mekong Club İş Taahhüdü'nün bir üyesidir. BSCI Davranış Kuralları kapsamındaki ilkeler (https://www.amfori.org/content/bsci-code-conduct) bağlantısında ve Mekong Club tarafından belirlenen Modern Köleliğe Karşı İş Taahhüdü (https://themekongclub.org) bağlantısında yer almaktadır. 

Grup, Tedarikçilerinden BSCI Davranış Kuralları ve Mekong Club İş Taahhüdünde belirtilen ilkeleri gözetmelerini ve bunlara uymalarını zorunlu kılmaktadır.

 

4.         SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

 

4.1       ASW Sürdürülebilirlik Programı

Grup, çevresel, sosyal ve yönetişim (birlikte "Sürdürülebilirlik") programını sadece hissedarlarına değil, aynı zamanda müşteriler, tedarikçiler, çalışanlar, alacaklılar, düzenleyici kurumlar ve daha geniş bir topluluk dahil olmak üzere çok çeşitli paydaşlara yönelik olarak desteklemeye kararlıdır. Sürdürülebilirlik konusunda proaktif bir yaklaşım benimsemek sadece Grubun uzun ve seçkin mirasının bir parçası değil, aynı zamanda Grubun kurumsal stratejisinin doğasında bulunmaktadır ve Grubun uzun vadeli başarısı için hayati önem taşımaktadır. Grup, güçlü bir Sürdürülebilirlik programının çalışanların, müşterilerin, çevrenin korunmasına ve Grubun faaliyet gösterdiği toplulukların gelişimine olumlu katkıda bulunduğuna inanmaktadır.

 

4.2       Sürdürülebilirlik Uygulamaları ve İlkeleri

Grup, Tedarikçilerinden Sürdürülebilirlik konusunda eşit derecede sorumlu bir yaklaşım benimsemelerini ve asgari olarak aşağıdaki uygulama ve ilkeleri benimsemelerini beklemektedir:

 

Çevresel Konular

• Çevrenin korunmasını ve insan haklarına uyumu sağlayacak şekilde ilgili tüm yerel ve ulusal mevzuata uymak.

• Çevre politikalarının ve çevre yönetim sistemlerinin uygulanması yoluyla enerji tüketimini ve faaliyetlerin karbon ayak izini en aza indirmek.

• Bilime dayalı hedefler belirleyerek ve bu hedeflere ulaşmak için gerekli müdahaleleri uygulayarak bir iklim eylem stratejisi geliştirmek.

• Enerji tüketimini azaltabilecek, iş seyahati ihtiyacını en aza indirebilecek ve işlenmemiş plastik gibi yenilenemeyen kaynaklara olan bağımlılığı azaltabilecek çevre dostu teknolojilerin kullanımını teşvik etmek. 

• Daha çevre dostu ürünlerin geliştirilmesini yaygınlaştırmak, doğal kaynakların kullanımını en aza indirmek ve müşterilerin daha sürdürülebilir bir yaşam tarzı sürdürmelerine yardımcı olmak.

• Atıkların geri dönüşümünü teşvik ederken, operasyonlarda herhangi bir tehlikeli maddenin elleçlenmesi veya tasarrufu konusunda gerekli önlemleri almak.

Sosyal

• Çalışan gönüllülüğü, eğitim, tıbbi destek, sağlık ve yaşlı bakımı ve afet yardımı gibi yollarla faaliyet gösterdiği toplumların ihtiyaçlarına ve yararlarına yönelik bir takım hayırseverlik çalışması yürütmek.

• Güvenli, sağlıklı, destekleyici, çeşitli ve ayrımcılık içermeyen bir çalışma ortamı yaratmak.

• Çalışanlarını yaşadıkları ve çalıştıkları topluluklarda olumlu ve aktif bir rol oynamaya teşvik etmek.

 

Yönetişim

 

• Şirketin sürdürülebilirlik hedefleri ve performansı üzerinde güçlü bir Yönetim Kurulu gözetimi sağlamak.

•  Temel Sürdürülebilirlik gerekliliklerini kapsayan politikalar oluşturmak.

•  Şirket tarafından belirlenen Sürdürülebilirlik önceliklerine ilişkin ilerlemeyi paylaşmak.

 

5.         SOSYAL MEDYA VE KAMUOYU AÇIKLAMALARI

5.1       Kamuoyu Açıklamaları

Grubun imajını korumak ve iletişimi etkin bir şekilde yönetmek için, bir Tedarikçi tarafından Gruba atfedilen veya Grubun Tedarikçi ile herhangi bir ilişkiye dahil olduğunu açıklayan kamuya açık her türlü beyan, kamuya açıklanmadan önce Grup tarafından onaylanmalıdır. 

 

5.2       Sosyal Medya Kullanımı  

Grup, Tedarikçilerinden sosyal medya kullanımlarında ve beyanlarında ölçülü olmalarını ve Grubun önceden açık yazılı izni olmadığı sürece bu tür kullanımların veya beyanların Gruba atfedilememesini sağlamalarını zorunlu kılmaktadır.

ASW GROUP SUPPLIER CODE OF CONDUCT

PURPOSE AND SCOPE

This Code of Conduct (“Code”) sets out the minimum standards for all suppliers, consultants and counterparties who supply or provide goods and services (the “Supplier”) to any of the A.S. Watson Group of companies (the “Group”). It is designed to promote honest and ethical conduct and to encourage trust, fair dealing and integrity in all interactions with customers, suppliers, colleagues and stakeholders.

In the conduct of its activities, the Group is committed to complying with all applicable laws, regulations, national and international conventions and undertaking best practices in the areas of ethical behaviour, social responsibility, modern slavery, responsible operations and environmental protection. The Group requires that its Suppliers do the same and respect the principles set out in this Code and ensure that their own suppliers and subcontractors do the same. References in this Code to Supplier will include the Supplier’s own suppliers and subcontractors.

The Code covers 5 key policy areas:

  1. Ethical Behaviour;
  2. Anti-bribery and Corruption;
  3. Observance of the BSCI Code of Conduct and the Mekong Club Business Pledge;
  4. Sustainability; and
  5. Social Media and Public Statements.

NON-COMPLIANCE WITH THE CODE

Non-compliance with this Code by the Supplier may result in the Group reviewing the business relationship. The Group may decline to start or continue any relationship if it believes this Code has not been adhered to or will not be adhered to. Any non-compliance with this Code by a subcontractor of a Supplier or by Supplier’s own suppliers will be considered as a non-compliance by the Supplier.

If you wish to report any non-compliance under this Code, you can contact your usual business contact at the Group. Alternatively, you may contact the General Manager, GMS, CKHH at report@chk.com.hk or at 48/F, Cheung Kong Centre, 2 Queen’s Road Central, Hong Kong.

  1. ETHICAL BEHAVIOUR

Dealing fairly, honestly and with integrity, with employees, customers, suppliers, competitors and governmental authorities is fundamental to the Group’s principles and values. The Group requires that its Suppliers act with utmost integrity in the conduct of their business.

1.1        Confidentiality

The Group’s Suppliers must undertake all necessary measures to protect the confidentiality of business sensitive information (such as financial data, sales data, marketing and strategic plans) and other non-public information that they receive in the course of their business relationship with the Group. This information is confidential and Suppliers must not:

  • divulge it to anyone outside the Group (except as required by law or as expressly agreed in advance by the Group);
  • use it for personal or financial gain or to compete with the Group;
  • use it to engage in inside trading activities.

1.2        Accurate and Honest Reporting

The Group requires its Suppliers to provide honest and accurate information regarding: the goods and services provided to it, production methods, resources used or production facilities, traceability of products (and their ingredients), labelling and descriptions of products. Suppliers must not make any misleading statements to the Group.

1.3        Conflict of Interest

The Group requires its Suppliers to make every effort to prevent the occurrence of situations that create a conflict between its interests and those of the Group.

1.4        Group Intellectual Property Rights

The Group requires that its Suppliers undertake all necessary measures to protect the resources and assets of the Group, in particular its intellectual property rights and is committed to fighting counterfeiting by:

  • cooperating with law enforcement and intellectual property administration departments;
  • undertaking preventive measures such as requiring its Suppliers to destroy all counterfeited products seized by it or by law enforcement departments or as directed by the Group.

1.5        Data Privacy

The Group respects the privacy rights of the Group’s employees, customers and other stakeholders. The Group requires its Suppliers to comply with all applicable laws and regulations concerning the protection of personal data, to safeguard any personal data entrusted to it and to implement technical and organisational measures including appropriate security for hardware and software systems to ensure such personal data is secured from unauthorised or unlawful disclosure.

1.6        Competing Fairly

The Group’s customers, Suppliers and stakeholders expect us to compete fairly and independently and to promote fair competition. Accordingly, Suppliers should not engage in anti-competitive practices such as price fixing, market sharing, bid-rigging, output restriction, group boycott, information sharing and/or abuse of a dominant market position to reduce competition.

1.7        Proceeds of crime and trade restrictions

The Group requires its Suppliers to take all reasonable measures to follow internationally recognised principles relating to anti-money laundering, trading restrictions, export control, and not dealing with sanctioned countries, companies and individuals.

  1. ANTI-BRIBERY AND ANTI-CORRUPTION

2.1        Prohibition of all forms of corruption and bribery

The Group operates a zero-tolerance policy which strictly prohibits any form of bribery or corruption. The Group requires its Suppliers to adopt the same policy concerning bribery, corruption or trading in influence and to take appropriate measures to prevent, detect and sanction any corruption, bribery or trading in influence, either directly or indirectly, in their business activities. The Group promotes fair and transparent procurement practices and will not deal with Suppliers known to be paying bribes and/or engaging in corrupt activity and requires its Suppliers to adopt the same approach.

2.2        Business Courtesies

The Group acknowledges that the giving and receiving of modest gifts, entertainment, hospitality, or other business courtesies is an important part of building relationships with other parties in certain territories. However, any business courtesies that might be perceived to unfairly influence a business relationship should be avoided.

  1. BSCI CODE OF CONDUCT AND MEKONG CLUB MODERN DAY SLAVERY BUSINESS PLEDGE

The Group is committed to observing the principles as set out in the BSCI Code of Conduct and is a member of the Mekong Club Business Pledge against modern slavery. The principles under the BSCI Code of Conduct are found under the link (https://www.amfori.org/content/bsci-code-conduct) and the Business Pledge against Modern Slavery as set out by the Mekong Club are found under the link (https://themekongclub.org).

The Group requires its Suppliers to observe and comply with the principles as set out in the BSCI Code of Conduct and the Mekong Club Business Pledge.

  1. SUSTAINABILITY

4.1        ASW Sustainability Programme

The Group is strongly committed to supporting its environmental, social and governance (together, “Sustainability”) programme, not just to its shareholders, but also to a wide range of stakeholders including customers, suppliers, employees, creditors, regulators and the wider community. Taking a proactive approach to Sustainability is not only a part of the Group’s long and distinguished heritage, inherent in the corporate strategy of the Group, and crucial to the Group’s long term success. The Group believes that a strong Sustainability programme contributes positively to the development of the employees, customers, environmental protection and the communities in which the Group operates.

4.2        Sustainability Practices and Principles

The Group expects its Suppliers to take an equally responsible approach to Sustainability and as a minimum to adopt the following practices and principles:

Environmental

  • Abide by all relevant local and national legislation and in a manner that ensures environmental preservation and human rights compliance.
  • Minimise the consumption of energy and the carbon footprint of operations through the implementation of environmental policies and environmental management systems.
  • Develop a climate action strategy, by setting science-based targets and implementing the required interventions to meet such targets.
  • Encourage the use of environmentally friendly technology that can reduce energy consumption minimise the need for business travel, and reduce reliance on non-renewable resources such as virgin plastic.
  • Expand the development of more environmentally friendly products, minimising the use of natural resources and helping customers to lead a more sustainable lifestyle.
  • Promote the recycling of waste, whilst taking the responsible precautions on the handling or disposal of any hazardous materials in operations.

Social

  • Undertake a range of philanthropic efforts that are catered to the needs and benefits of the communities where it operates, through for example employee volunteerism, education, medical support, health and elderly care, and disaster relief.
  • Create a safe, healthy, supportive, diverse and discrimination-free working environment.
  • Encourage its employees to play a positive and active role in the communities where they live and work.

Governance

  • Ensure a strong Board oversight on the company’s sustainability targets and performance.
  • Establish policies covering key Sustainability requirements.
  • Share progress on Sustainability priorities as set by the company.

  1. SOCIAL MEDIA AND PUBLIC STATEMENTS

5.1        Public Statements

To protect the Group’s image and effectively manage communications, any public statement by a Supplier which is attributed to the Group or discloses the Group’s involvement in any dealings with the Supplier, must be approved by the Group prior to its release to the public.

5.2        Use of Social Media

The Group requires its Suppliers to be measured in their social media usage and statements so as to ensure that any such use or statements are not attributable to the Group, unless the Group has provided its express prior written consent.

Mağazada Bul

Lokasyonum
Telefon Numarası *